رها




بازاریابی b2b چگونه انجام می شود؟

در دنیای تجارت امروز، بازاریابی B2B یکی از عوامل اصلی رشد و موفقیت شرکت ها در بازار بین المللی است. در این مقاله به بررسی اهمیت بازاریابی B2B و روش ها، استراتژی ها و ابزارهای مورد استفاده در این زمینه می پردازیم.

آدرس سایت خدمات سئو

بازاریابی B2B چیست؟ معنی و مفهوم بازاریابی B2B
بازاریابی B2B به معنای بازاریابی B2B است. در این روش بازاریابی، شرکت ها برای جذب مشتریان خود مستقیماً با شرکت ها و سازمان ها همکاری می کنند. این نوع بازاریابی به دلیل ویژگی‌های خاص و روابط پیچیده بین شرکت‌ها نیازمند استراتژی‌ها و روش‌های خاصی است.

در بازاریابی B2B چه استراتژی هایی را باید بدانیم؟ اگر می خواهید پاسخ همه این سوالات را بدانید با سئوروز همراه باشید. بازاریابی تجارت به کسب و کار همانطور که از نام آن پیداست در مورد ارائه محصولات و خدمات به سایر شرکت ها و سازمان ها است. این روش بازپرداخت تفاوت های زیادی با بازاریابی B2C دارد، یعنی بازاریابی مستقیم برای مصرف کنندگان.

به طور کلی، بازاریابی محتوای B2B آموزنده تر و مستقیم تر از B2C است. این به این دلیل است که تصمیم‌گیری‌های خرید توسط کسب‌وکارها بیشتر از تصمیم‌های خرید مصرف‌کننده بر روی تأثیر نهایی است. بازگشت سرمایه (ROI) به ندرت توسط افراد عادی - حداقل از نظر مالی - مورد توجه قرار می گیرد، اما تمرکز اصلی تصمیم گیرندگان شرکتی است.

در یک محیط مدرن، بازاریابان B2B محصولات و خدمات را برای دریافت کمیسیون از سهامداران کلیدی می فروشند. این یک محیط پیچیده و گاه چالش برانگیز ایجاد می کند، اما همانطور که منابع داده ریزتر می شوند، توانایی تعیین کمیسیون و دستیابی به خریداران با اطلاعات مرتبط و شخصی به طور چشمگیری بهبود می یابد.
تفاوت بین بازاریابی B2B و B2C
1- هدف: در بازاریابی B2B مشتریان بر بازگشت سرمایه، کارایی و تخصص تمرکز می کنند. اما در بازاریابی B2C، مشتریان به دنبال معاملات و سرگرمی هستند، به این معنی که بازاریابی باید لذت بخش تر باشد.

2- انگیزه خرید: در بازاریابی B2B مشتریان با منطق و انگیزه های مالی هدایت می شوند و به همین دلیل کار بازاریابان B2B راحت تر است در حالی که در بازاریابی B2C احساسات مشتریان اهمیت دارد.

3- فعال کننده ها: در بازاریابی B2B مشتریان تمایل به یادگیری دارند که مفهوم این نوع بازاریابی است. اما در بازاریابی B2C، مشتریان علاقه مند به آموزش هستند، اما آن را برای تصمیم گیری خرید ضروری نمی دانند.

4- فرآیند خرید: در بازاریابی B2B مشتریان تمایل دارند با حسابداران و فروشندگان کار کنند. اما در بازاریابی B2C، مشتریان دوست دارند مستقیماً از شرکت خرید کنند.

5- افراد درگیر در خرید: در بازاریابی B2B، مشتریان اغلب قبل از تصمیم گیری برای خرید باید با سایر تصمیم گیرندگان و مافوق خود مشورت کنند. اما در بازاریابی B2C، مشتریان به ندرت نیاز به مشورت با دیگران قبل از تصمیم گیری برای خرید دارند.

6- اهداف خرید: در بازاریابی B2B مشتریان برای رفع نیازهای بلندمدت خرید می کنند و در نتیجه چرخه های فروش طولانی تر، قراردادهای طولانی تر و روابط طولانی تر با کسب و کارها ایجاد می شود. اما در بازاریابی B2C، مشتریان لزوماً به دنبال روابط طولانی مدت با شرکت ها و خریدهای طولانی مدت نیستند.

7- پیچیدگی محصول: محصولات بازاریابی B2B اغلب پیچیده تر هستند و خرید یک محصول صنعتی اغلب به تخصص قابل توجهی نیاز دارد. در حالی که این تخصص برای خرید یک محصول معمولی برای یک فرد عادی ضروری نیست.

8- محدودیت های خرید: در بازاریابی B2B تعداد مشتریان محدودی وجود دارد، اما این تعداد کم حجم فروش را به میزان قابل توجهی تغییر می دهد، در حالی که در بازاریابی B2B برای کسب سود بیشتر باید مشتریان بیشتری داشته باشید، زیرا یک مشتری او یک مشتری کامل است. -مشتری نوظهور که تعداد محدودی کالا را خریداری می کند.

9- روابط: روابط شخصی در بازاریابی B2B از بازاریابی B2C اهمیت بیشتری دارد.

از آنجایی که بازاریابان B2B با افراد کمتری تعامل دارند، ایجاد روابط با مشتری برای آنها آسان تر است و شرکت پول کمتری را برای پشتیبانی یک به یک یا امور مشتری خرج می کند. اما ارتباط صحیح با مشتری بسیار مهم است زیرا در این نوع بازاریابی وفاداری مشتری رکن اصلی در کسب سود مستمر است.

10- نوآوری: شرکت های B2B معمولاً این نوآوری را در پاسخ به نوآوری که قبلاً رخ داده است انجام می دهند. شرکت‌های B2C تمایل کمتری به ریسک‌گریزی دارند، زیرا باید هوس‌ها، هنجارها و رفتارهای غیرمنطقی مصرف‌کننده را پیش‌بینی کنند و به آنها پاسخ دهند. اما شرکت های B2B زمان و داده های کافی برای پاسخ به تغییرات را دارند و در نتیجه نیاز مبرمی به نوآوری در این بازاریابی وجود ندارد.

11- بسته بندی: در سال های اخیر رشد تصاعدی در بسته بندی محصولات مصرفی مشاهده شده است، زیرا بازاریابان B2C نه تنها به دنبال محافظت از محصولات خود هستند، بلکه از بسته بندی به عنوان وسیله ای برای انتقال خواسته ها و خواسته های خود برای رفع نیازهای خود استفاده می کنند. مشتریان اما در بازاریابی B2B، بسته بندی، مانند یک محصول، در درجه اول نقشی کاربردی دارد و بنابراین نیازی به توسعه آن نیست.

12- برندهای فرعی: برندهای فرعی در بازارهای B2B تاثیر کمتری دارند. نادیده گرفته شده ترین فرصت بازاریابی B2B ایجاد یک برند قوی است. در دنیایی که تمایز یک محصول از محصول دیگر به طور فزاینده ای دشوار است، حمایت از یک نام تجاری قوی از اهمیت بیشتری برخوردار است. در نتیجه، شرکت ها بر خلاف بازاریابی B2C نیازی به ایجاد یک برند فرعی در بازاریابی B2B ندارند.





نویسنده : رها تاریخ : جمعه 23 تير 1402

به وبلاگ خود خوش امدید
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...


نویسنده : رها تاریخ : 0 0

صفحه قبل 1 صفحه بعد